Weekday en Fila hebben de handen ineengeslagen. De twee kledingmerken hebben voor het zomerseizoen 2018 een collectie ontworpen die staat voor ‘Strenght in Unity’, zo blijkt uit een gezamenlijk persbericht. De streetwear geïnspireerde en sportswear items van Fila zijn verenigd met de minimalistische visie van Weekday.

De capsule collectie, voor zowel mannen als vrouwen, bestaat uit 20 items waaronder joggers, leggings, shorts, (sport) shirts en sweatshirts. Elk item is ontworpen en gesneden op een manier die de gebruiker flexibiliteit biedt, ongeacht of ze rennen of lopen, aldus het persbericht. De kleuren lichtgrijs, wit, zwart, donkerblauw en lichtroze zijn vooral terug te vinden in de collectie.

“We zijn erg enthousiast over deze nieuwe samenwerking met Weekday, die zich richt op Strength in Unity. Wij geloven dat, ongeacht het project of het doel, je meer kan bereiken met teamwork dan individueel, dit is een boodschap die te vinden is op de producten, maar ook als resultaat van een geweldige samenwerking,” aldus Peter Bader, Creative Director bij Fila.

Ook Louise Lasson, Creative Director bij Weekday is enthousiast over de samenwerking. “Het idee achter deze samenwerking voor ons was om iets nieuws en unieks te creëren dat de sterke punten van beide merken verenigde. Met een actieve kledingcollectie vanuit een minimalistisch fashion perspectief, was het belangrijk om de kledingstukken te ontwerpen met functionaliteit en details in gedachten, maar ook het modieuze aspect van het dragen van sportkleding.”

De collectie is vanaf 18 april in de Weekday winkels verkrijgbaar en online vanaf 19 april. Prijzen van de verschillende items zijn niet bekendgemaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*