Een kauwgomsneaker om de grootte van het kauggomprobleem aan de kaak te stellen. Met de gumshoe wil de metropoolregio Amsterdam mensen bewust maken van het kauwgomprobleem in de stad. Dit meldt het reclamebureau Publicis One verantwoordelijk voor de Gumshoe in een persbericht. De Gumshoe is vanaf eind juni voor 199 euro te koop bij Hudson’s Bay Amsterdam en online op www.gumshoe.amsterdam.

De gemeente eindigt jaarlijks met zo’n 1.5 miljoen kilo kauwgom op straat en een zo’n stukje kauwgum heeft wel twintig tot vijfentwintig jaar nodig om te vergaan. Daarnaast kost het verwijderen ervan gemeenten miljoenen euro’s, meldt het persbericht. De stad Amsterdam ging daarom een samenwerking aan met reclamebureau Publicis One om dit probleem op te lossen. Dit bureau initieerde een samenwerking met Gum-Tec®, een Engels bedrijf gespecialiseerd in het recyclen van kauwgom, en het Amsterdamse merk Explicit Wear. Het resultaat: een sneaker gemaakt van kauwgom met de kaart van Amsterdam op de zool. Zoals het reclamebureau in het persbericht omschrijft kunnen Amsterdammers nu met hun voetafdruk een ‘mark’ achterlaten. Publicis One: “Op deze manier zijn de straten van Amsterdam schoner en worden mensen aan het denken gezet.”

“Onze metropool heeft veel te bieden en daar kunnen we trots op zijn. Zeker als de straten schoon zijn. Kauwgom op de straten stoort veel mensen, maar toch wordt het nog veel op straat gegooid. Het is tijd om dat te doorbreken. Met deze campagne maken we mensen onderdeel van het probleem, of liever gezegd van de oplossing”, legt Mustafa Tanriverdi, Head of Marketing & Investments metropoolregio Amsterdam, in het persbericht uit.

Gemeenteraadslid Marijn Bosman benadrukt in hetzelfde bericht: “Amsterdam is een stad om trots op te zijn. En een stad die we met elkaar graag netjes houden. (…) We moeten creatieve initiatieven zoals deze om de stad schoon en leefbaar te houden omarmen. Want de uitdagingen van vervuiling zijn ook een motor van vernieuwing. Gumshoe is er daar een mooi voorbeeld van en maakt bewoners van Amsterdam op een creatieve manier bewust van het kauwgomprobleem in onze stad.”

Total
1
Shares

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*